Maldive

As vrea sa mergem in babymoon, ii spun sotului meu la scurt timp dupa ce am aflat ca sunt insarcinata. Unde, intreaba el mirat? Ce inseamna babymoon? E adevarat ca si pentru mine termenul era nou, insa i-am raspuns la intrebare ca si cum eram de mult familiarizata cu subiectul. In babymoon…vacanta in care viitorii parinti se bucura de ultimele momente petrecute in doi inainte de sosirea noului membru al familiei. Gasisem acest termen pe un site american in cautarile mele despre tot ce inseamna sarcina si aducerea pe lume a unui copil. In ultimii ani facusem un fel de traditie ca in luna decembrie sa petrecem sarbatorile de iarna departe de casa. Dar anul acesta trebuia sa zicem pas. Asa ca am decis sa plecam in vacanta in ultima perioada cand mai puteam calatorii, in luna a-6-a de sarcina.

Cea mai exotica insula pe care am fost...noi doi...si 3 luni pana la venirea pe lume a primului nostru copil
Cea mai exotica insula pe care am fost…noi doi…si 3 luni pana la venirea pe lume a primului nostru copil

Cateva saptamani m-am gandit la destinatie. In fiecare zi schimbam cate ceva. Insa un lucru stiam sigur. Vroiam sa petrec cateva zile la soare, in liniste si relaxare deplina. De data acesta nu mai puteam sa ne aventuriem in cine stie ce calatorie, asa cum o facusem pana atunci. Am oscilat intre America Centrala, Asia si Africa, printre destinatii numarandu-se Bali, Mauritius, Caraibe, Maldive si Madagascar. Toate se aflau pe lista mea viitoare de calatorii. Si toate ma faceau sa imi doresc sa plec in secunda urmatoare  inspre ele… Dupa ceva timp de gandire, m-am decis. Vom merge in Maldive!

Insula nelocuita din Maldive
O insula paradisiaca-locul in care te poti relaxa si alege numele bebelusului
Fericire. Chiar si bebe s-a simtit bine in acest concediu
Fericire. Si bebe s-a simtit bine in acest concediu

Maldive este o tara insulara din Oceanul Indian, alcatuita din 1192 insule, 250 din acestea fiind locuite. Cei 26 atoli ai arhipeleagului formeaza cea mai mica tara din Asia, atat ca numarul de locuitori (400 000) cat si ca suprafata de teren (298 km patrati). Cu o altitudine medie de 1.5 metri deasupra nivelului marii, este cel mai jos stat al planetei. Situate la Ecuator, insulele au un climat cald, tropical, cu precipitatii mai bogate in perioada musonilor: musonul uscat din noiembrie pana in aprilie si musonul umed din mai pana in octombrie.

Lagunele turcoaz. Vedere din hidroavion
Vedere din hidroavion a lagunelor de culoarea smaraldului

Maldive-87

Cand spui Maldive gandul te duce la insulite inconjurate de plaje cu nisip alb, lagune turcoaz, mozaic de pesti multicolori care cutreiera recifurile de corali, viata subacvatica diversa si spectaculoasa, leagane desupra apei din care poti privi apusuri de neuitat…toate impletite in acelasi loc te face sa crezi ca ai ajuns in paradis.

Insula Dhoores la apus
Datorita localizarii la Ecuator, apusul si rasaritul sunt momente extrem de scurte, dar spectaculoase
Maldive-2-2
Soare si relaxare departe de zgomotul vietii cotidiene

Destinatia era batuta in cuie, perioada la fel. Sfarsitul lunii octombrie, inceput de noiembrie. Asa ca au inceput cautarile…bilete de avion, cazare, itinerariu. Din Bucuresti spre Male zboara diverse companii aeriene. Austrian, cu escala la Viena, Qatar prin Doha, Flydubai prin Dubai, dar cel mai scurt zbor este cel cu Turkish Airlines, cu escala prin Istanbul. Zbor relativ usor, in timpul noptii, 11 ore cu tot cu escala.

Alegerea hotelului a fost o decizie mult mai greu de luat decat mi-am imaginat. Cred ca pana in momentul acela nu cautasem niciodata atat de mult timp un hotel. De ce imi era greu sa aleg unul? Calatoritul iti aduce multe beneficii asupra vietii. Călătoriile sunt experienţe care ne ajută să ne dezvoltam personal și să fim mai deschisi în faţa noului, ne schimba perceptiile si ne ofera noi perspective. Se spune ca cei care obișnuiesc să își facă timp pentru a călători investesc astfel în propria sănătate, calatoriile fiind un bun stimulent al sanatatii creierului. Dar dupa ce ai calatorit in diverse colturi ale lumii, dupa ce descoperi mai mult, si mai mult, probabilitatea ca un loc sa te impresioneze si sa te fascineze scade considerabil. Nivelul de asteptari creste. Ajungi fara voia ta sa compari.
Acum 2 ani petrecusem vacanta de iarna in Zanzibar, iar anul trecut avusesem o nunta de vis in Seychelles. Avand in vedere ca Maldive este o destinatie mai scumpa decat precedentele, trebuia aleasa o locatie care sa fie cel putin la nivelul celorlalte.

Plaja perfecta
Prin acesta apa incredibil de limpede puteai zari puii de rechini de corali care veneau pana la tarm
vegetatie luxurianta
Insula era invadata de vedetatie luxurianta

In Maldive se gasesc aproximativ 150 de hoteluri. Cele mai multe sunt resorturi de lux, exclusiviste, extraordinar de frumoase, care ofera clientilor toate facilitatile de care ar avea nevoie. Noi cautam in schimb o insula mai mica, in mijlocul oceanului, cateva bungalow-uri aruncate pe plaja, o oaza de rasfat si relaxare. Nu doream cladiri din beton, impozante, piscine si numeroase restaurante.  In concluzie nimic comercial si modern. Visam ca atunci cand ajungem pe insula sa avem impresia ca jucam intr-un film…naufragiati in unul dintre cele mai exotice locuri de pe pamant.

Insula a aratat exact cum mi-am imaginat...
Insula a aratat exact cum mi-am imaginat…
Maldive1-54
Atmosfera zen

De obicei vacantele le organizez singura. De la cumpararea biletelor de avion pana la realizarea itinerariului. De data aceasta am cerut ajutorul a doua agentii de turism. Vroiam sa compar recomandarile lor, bazate pe feedback-ul clientilor anteriori, cu ofertele  online. Insa nici una dintre propunerile primite de la agentii nu a corespuns cerintelor noastre. Ori depaseau bugetul alocat acestei vacante, ori ne duceau cu gandul la niste hoteluri moderne, sofisticate intr-adevar, dar pe care le poti gasi oriunde in lume. Dupa ceva timp de cautari, constienta ca e momentul sa iau o hotarare pentru ca data inceperii vacantei se apropia si ca numarul de hoteluri disponibile se reducea in fiecare zi, am decis ca in decurs de 2 zile sa rezerv ceva. Pe ultima suta de metri am gasit AaaVeee Nature’s Paradise Hotel.

Recent inaugurat si castigator al premiului “Indian Ocean’s Leading New Resort 2016” (World Travel Awards)
Maldive1-56
Nu degeaba aceasta destinatie este supranumita deseori “raiul pe pamant”
Maldive1-95
“Zburand” deasupra apei…

Cu o suprafata de 7 hectare, insula Dhoores din atolul Dhaalu care gazduieste acest hotel este o adevarata oaza de verdeata, aflata la 40 minute zbor cu hidroavionul de Male. Cele 33 bungalow-uri au fost construite in stil madivian, basic, folosindu-se cat mai multe materiale locale, care se impletesc perfect cu mediul inconjurator.

Maldive1-61
Numarul bungalow-ului inscriptionat pe o nuca de cocos
Coliba de stuf in mijlocul vegetatie tropicale
Maldive1-62
Maldive este raiul pasionatilor de sporturi acvatice

Zborul cu Turkish Airlines a decurs lin, fara intarzieri. Seriviciile la bord ireprosabile si, fara sa ne dam seama cand a trecut timpul, ne-am trezit aterizand pe aeroportul din Male, capitala Maldivelor. La coborarea din avion am fost loviti de un aer cald, umed, greu respirabil. Formalitatile din aeroport au mers repede, nefiind nevoie de viza pentru o sedere mai mica de 30 zile. Gazdele  hotelului ne-au intampinat cu zambetul pe buze, facandu-ne sa ne simtim rasfatati inca din aeroport. Cat timp am baut o cafea si ne-am  acomodat cu noul climat, s-au desfasurat si  pregatirile pentru hidroavion.

Asa arata locul de decolare din Male
Locul de imbarcare in hidroavion
Maldivian-compania cu care am zburat noi
Maldivian-compania cu care am zburat. Zborul cu hidroavionul este o atractie in sine si nu ar trebui ratat o data ajuns in Maldive.
Ne-am asezat in spatele pilotului, fiind atenti la orice miscare pe care acesta o facea

Calatoria a durat 40 minute, timp in care am fost cu ochii atintiti la peisajul magnific care se infatisa sub noi. Multiple nuante de albastru si turcoaz ce pareau sa formeze un sirag de smaralde… Aterizarea a fost lina, langa un mic ponton plutitor, unde ne-a asteptat o barca care ne-a condus la insula.

Maldive1-61-2
Intrarea pe insula. Barul si restaurantul cu acoperis din stuf si nisip pe jos

Cat timp am petrecut acolo am avut parte de o vreme extraordinara. Zile insorite, condimentate cu cativa stropi de ploaie. Scurtele ploi de 5-10 minute ne faceau sa ne bucuram mai mult de aparitia soarelui. Timpul a zburat vazand cu ochii… Timp de o saptamana ne-am rupt de tot ce inseamna agitatie. Cred ca pe toata insula nu eram mai mult de 50 persoane, incluzand personalul hotelului. Ca si activitati pe care hotelul le ofera, se numara numeroase excursii pe insule locuite de maldivieni sau pe insule neatinse de activitatile umane. In pachetul oferit de hotel am avut inclusa o dupa-amiaza pe una din insule vecine urmata de o ora de snorkeling in mijlocul oceanului. La intoarcere am avut surpriza de a fi ”urmariti” de un grup de delfini ce se jucau in jurul barcii noastre. O alta activitate pe care am incercat-o a fost mersul la pescuit la apus. Prada a constat in cativa red snapper si barracuda, pe care cei de la hotel ni i-au gatit a doua zi la pranz.

O insula locuita de maldivieni, la apus
Maldive1-143
Pregatita sa plec la peste. Dar cum nu aveam momeala pentru o captura mare, m-am hotarat sa raman la mal 🙂
Maldive-6-2
Timp de o saptamana nu am mai purtat incaltari, toata insula fiind acoperita cu cel mai fin nisip. Inclusiv la restaurant sau la bar

Dupa o vacanta de vis petrecuta pe insula Dhoores, ne-am luat la revedere de la staff-ul hotelului si ne-am indreptat spre Male, capitala Maldivelor. Ca si la sosire, calatoria cu hidroavionul a fost ceva memorabil.

AaaVeee Paradise
In incercarea de a memora peisajul fascinant pe care aceasta insula ni l-a oferit
Decolarea de pe apa a hidroavionului
Decolarea hidroavionului

Capitale se afla la Male, o insula centrala cu o suprafata de 5,8 km patrati si o populatie de aproximativ 150 000 locuitori. Din punct de vedere administrativ, pe langa insula centrala mai exista 3 insule adiacente, pe una din ele aflandu-se aeroportul. Curiosi sa vedem cum arata capitala paradisului maldivian, am organizat o mica escapada in oras in ziua plecarii. Pot spune ca am fost putin dezamagita. Consider ca la cati bani se incaseaza de la turisti, Male ar fi trebuie sa arate altfel. Putea sa se asemene cu Kuala Lumpur, sau de ce nu, cu Singapore. Strazile sunt aglomerate de scutere si motociclete, foarte putine masini, nu exista nicio regula de circulatie, traversarea strazilor fiind un lucru dificil de realizat. Bloc langa bloc, fara nicio arhitectura deosebita, un amalgam de stiluri si idei. Nu am vizitat nimic, pur si simplu am vrut sa luam pulsul orasului plimbandu-ne pe stradute si urmarind viata oamenilor. Dupa ce am cumparat suveniruri din magazine de pe bulevardul central Chaandhanee Magu, am luat feribotul spre insula aeroportului. Calatoria dureaza 10 minute si costa 1$. Cu parere de rau ca s-a terminat vacanta, am ajuns in aeroport unde ne astepta zborul Turkish Airlines cu destinatia Bucuresti, via Istanbul.

Maldive-2

Maldive-3
Carte postala cu apusul din Maldive

Maldive1-73

Maldive1-90
Ideea de babymoon a fost una inspirata si reusita. Dar acum ne-am intors acasa, cu amintiri de neuitat si cu nerabdarea de a ne tinem in brate primul copil…